Triumph Mirası

Ellili ve Atmlışlı yıllar boyunca Steve McQueen ve Marlon Brando gibi isimler Triumph adını taşa kazıttı, öte yandan hız rekorları ve yarış pisti başarıları Thunderbird, Bonneville, Tiger ve Trident gibi motorsikletlere ikonik bir statü verdi.

1902

İlk Triumph motorsiklet yaratıldı, 2.2Hp Minerva motoru gücünü sağladı ve sonraları No. 1 adıyla anıldı.

1907

Yeni bir 3.5 hp yapabilen 450cc motor üretildi. Yıllık üretin 1,000 adedi bulunca, fabrika ana üretimi Coventry'de Priory Street'te daha geniş bir alana taşıdı.

1915

Triumph İtilaf Kuvvetlerine Type H “Trusty” model motorsikleti sağlaması için seçildi. Üretilen 57,000'in içinde 499cc hava soğutmalı tek silindir motorsikletlerin 30,000'i aktif kullanım gördü.

1927

Coventry fabirkası, bu anda 500,000 fit karesi aşmış olarak, 3000 kişi çalıştırıp yılda 30,000 ünite üretim yapıyordu.

1936

Triumph'un araba ve motorsiklet sektörleri bölündü. Edward Turner baş tasarımcı olarak atandı.

1937

Turner son hızı saatte 90 milin üstüne çıkan 498cc Speed twin (T100)'ü tanıttı. Bu kusursuz bir Britanyalı motorsikletti ve gelecek 40 yıldaki tüm Triumph motorsikletlere bir örnek olarak kaldı.

1940

Motorsiklet üretiminin savaş gücüne kaymasıyla, orduya 50,000'in üzerinde motorsiklet satıldı. Priory Street fabrikası Coventry'nin bombalanması sebeiyle 14 Kasım 1940 yılında yılıkdı. Warwick'de geçici tesisler 1942'de Meriden'de yeni tesis kurulana kadar kullanıldı.

1946

Barışın yeniden gelmesiyle firma üç yeni modele odaklandı, Tiger 100 (ilk başarısını 1946 Manx Grand Prix'inde Eric Lyons sayesinde kazandı), Speed Twin ve daha küçük Touring 349cc 3T. Tüm modeller uzayabilen ön çatal kullanmaktaydı.

1954

Marlon Brando  “The Wild One”da 650cc Thunderbird kullandı.

1955

Johnny Allen, aerodinamikli modifiye 650cc Thunderbird motoruyla Bonneville Salt Flats'da saatte 193 mile çıktı. Bu artık performansın öne çıktığı bir çağın başlangıcıydı, Triumph kesin motorsiklet hız rekorunu arka arkaya 15 sene tuttu, 33 günlük bi süreç dışında.

1959

İkonik T120 Bonneville 650 tanıtıldı. İsmi sayısız hız rekorunun kırıldığı yere atfen konuldu, Bonneville'in geleceğinde gelmiş geçmiş en harika motorsikletlerden biri ve en çok satan İngiliz motorsikleti olma vardı.

1963

Bir TR6 Trophy dublör Bud Ekins veya daha ünlü olan Steve Mcqueen tarafından “The Great Escape” filminde sürüldü, atlandı ve çarpıldı.

1966

Buddy Elmore Daytona 200'ü fabrika çıkışlı 500cc Tiger üzerinde kazandı. İki 650cc Triumph motorla aerodinamikli Gyronaut X-1 Bonneville Salt Flats'da tam saatte 245.6 mil hızla rekor kırdı.

1967

Gary Nixon geçen yılın Daytona 200 şampiyonluğunun bi kandırmaca olmadığını aynısını Tiger 100'ün üzerinde tekrarlayarak kanıtladı. Daha fazla yarış başarısı Production TT'de John Hartle tarafından geldi. Triumph ABD'de 28,700 araç sattı.

1968

750cc Triple sonunda görücüye hem Trident'e hem de BSA Rocket 3E güç katarak çıktı. Evel Knievel, Las Vegas'ta Caesar's Palace'ın çeşmesinin üzerinden atlamayı bir Bonneville ile denedi.

1969

Malcolm Uphill Production TT yarışını bir Bonneville üzerinde kazandı. Bunun sırasında ilk defa bir lapı saatte 100 milin üzerinde geçti. Meriden'deki motorsiklet üretimi 46,800 ile tavan yaptı.

1970

Malcolm Uphill yine Production TT yarışını sonraları daha da ünlenip “Slippery Sam” adıyla anılacak olan Triple üzerinde kazandı.

1975

Bonneville üretimi işçilerin kooperasyonu sayesinde Meriden fabrikasında devam etti. Slippery Sam 10 turluk Production TT'yi beşinci yılında da kazandı.

1983

Meriden fabrikası kapandı. John Bloor Triumph adını ve Meriden tesislerini satın aldı ve Bonneville üretim lisansını üretimini devam ettirmek için Devon'da Les Harris'e verdi.

1987

İlk “yeni” Triumph motoru, bir 1200cc 4 silindir, test edildi.

1990

Triumph geri döndü! Altı yeni model Köln Show'da tanıtıldı: Trident 750 ve 900 Triples, tur motoru Trophy 900 Triple Four ve spor temalı Daytona 750 Triple ve 1000 Four.

1994

Kuralları değiştiren Speed Triple tanıtıldı ve Triumph'un motorsiklet sporuna “Speed Triple Challenge Race” ile geri dönüşünü sağladı. Triumph ABD'ye dönüşünü yeni bir kurum ile döneceğini onayladı. Triumph Motorsikletleri ABD kuruldu. Hinckley'de 40 dönümlük alana tesis kurmak için izin alındı.

1995

Triple Conneciton giysi ve aksesuar serisi başlatıldı. Üretim yılda 12,000 araçta durdu. Üretilen 30,000'inci Hinckley Triumph'u, bir Thunderbird, Avustralya'ya gönderildi.

1996

Daytona T595 sahneye çıktı. Şahane bir stil geniş depozito listesine katkıda bulundu. 12 ay sonra T595 Hinckley'de üretilen 50,000'inci motorsiklet oldu.

2000

Triumph'un yeniden doğumundan tam 10 yıl sonra Bonneville tekrar Triumph ailesine katıldı. Motorsiklet sadece modelin eski tutkunlarına değil, ayırca modern bir motorsiklette iyi tutuş ve modern fonksiyon arayan sürücülere göreydi.

2002

Devasa bir yangın 1. ana fabrikanın montaj tesisinde meydana geldi. Fabrika yeniden inşa edildi, en son modaya göre motorsikletlerin üretimi 6 aydan kısa bir sürede tekrar sağlandı. Daytona 600 Supersports motorsikleti çıkarıldı, ve 2003'te Isle of Man TT'de Kiwi, Bruce Anstey'in elinde zaferin tadını çıkardı.

2004

Kuralları değiştiren bir model daha. Triumph Rocket III çıkarıldı. Triple motorun verileri inanılmazdı. 2,294cc, 140 inç küp ve 147 ft.lbf 2500rpm'de dönen tork. Çıkışında ve bugüne kadar hala dünyanın en büyük motorsiklet üretimi olarak duruyor.

2006

Yepyeni, 675cc Triple Daytona çıktı. 675 saygı duyulan Supertest “King of Supersports” ödlünü arka arkaya 4 yıl boyunca kazandı. 4. fabrika Tayland'da açıldığında üretim hacmi 41,974'e yükseldi.

2007

Street Triple, Speed Triple'ın stili ve eğlencesini, Daytona 675'in gücü ve tutuşuyla birleştiren bir model sahneye çıktı ve aniden motorsiklet pazarında son derece başarılı yeni bir segment açtı.

2009

Triumph bu sefer “R” sektörüne Street Triple R modelinin çıkışıyla atıldı. Yüksek spesifikasyon frenleme ve süspansiyon sınıfının en iyisi bir modeli daha yüksek noktalara taşıdı.

2010

Triumph Hinckley'in ilk kayış tahrikli motorsikleti, 1600cc Parallel-Twin çıktı ve Triumph'un tutuş ve mühendislik harikasındaki ününü mainstream Cruiser pazarına getirdi. Motorsiklet Amerikan Cycle World dergisini büyülemiş olacak ki onu “Yılın Cruiser'i” olarak adlandırdılar.

2011

Triumph Tiger 800 ve 800XC, Speed Triple, Daytona R, America, Speedmaster ve Thunderbird Storm'u çıkardı. Triumph'un tarihinde en fazla çıkış yaptığı yıldı.

2012

110 yıllık motorsiklet üreticisi yıldönümünü uepyeni motorsiklet çıkışarı ile kutladı. Tiger Explorer, 1215cc şaft tahrikli macera motorsikleti büyüyen macera motorsikleti piyasasına giriş yaptı. Aynı motor Triumph'un yeni Trophy motorsikletinde de kullanıldı. Son derece dolu bir yılı bitirmek için 675cc Street Triple ve Daytona platformlarına büyük güncellemeler yapıldı. Satışlar Brezilya'da yeni bir bayiilik açılmasıyla 50,000'e yükseldi. 

2013

Triumph'un 500cc ve üzerinde pazar payı 6.2%'ye ulaşırken Triumph'un Hindistan'da bayiilik açmasıyla daha da genişledi.